Frissítve 2018.09.09.

Névváltozás!! Álom Ruhák  HELYETT: Ruhák Rendelése! 

2018 0909 01

És lecsökkent a kamusorsolások száma! Persze, a megosztós ujjaikkal a zombisereg továbbra is kattintgat szorgalmasan, még nem ébredtek fel a hipnózisból, ha egyáltalán fel fognak valaha. Szebb a világ számukra úgy, hogy "Melyiket kéred?" - hát ők nyerni akarnak, ha van sorsolás, ha nincs. Lásd: Suzuki NEM nyereménysorsolás, de "OSZTVA"



 2018 0909 02

A névváltoztatást onnan is láthatjuk, hogy áprilisban még az eshop-gyorsanra navigált, de ugye az átírás miatt már a Ruhák Rendelése jelenik meg:

2018 0909 03

És nézzük az összekapcsolódásokat. Álom Ruhák Ruhák Rendelése népszerűsíti a Legjobb Ruhák fészoldalt (itt még nagyban megy a hülyítés), ami történetesen a wimshop-ra navigál.

2018 0909.04

Wimshop JELENLEGI üzemeltető adatok: Zafina, SK adószám Szlovákia

2018 0909 08

Legjobb Ruhák fészoldalon májusban még Lukács Barbara volt feltüntetve üzemeltetőként:

2018 0517 09

És most ezt találjuk a Facebook oldalon, zafina shop:

2018 0909 05



Amely az eshop-gyorsan ponthu-ból nyílik:

2019 0909 10

Ugorjunk csak vissza a Ruhák Rendelése Álom Ruhák fészoldalra!

2018 0909 06

Nézzük a hozzá köthető jelenlegi üzemeltető adatokat: Zafina, SK adószám Szlovákia

2018 0909 11

Korábbi bejegyzésünk 2018. 06. 01. - kiegészítve

Csonka Eszter: Álom Ruhák fészoldal + Márkás Ruhák fészoldal = eshop-gyorsan webshop 

A csavar a történetben, hogy üzenőfalukon a wimshop webhelyet tolják (kiegészítés: tehát itt kezdődött a váltás):

2018 0601 08

Miközben névjegyük az eshop-gyorsan felületre navigál:

2018 0601 04

Álom Ruhák = Ruhák Rendelése korábbi profilfotó egyezőség, változtatás: 2018. június 25.

2018 0909 13

Korábbi bejegyzésünk: 2018. 05. 07.

Egy olvasónk hívta fel a figyelmet a következő Facebook oldalra, melyben rendszeresen nyereményjátékot hirdetnek, de "elfelejtenek" sorsolni. Netboltjukban sok információ nem szerepel, sajnos ott nagyobb a hiányosság az árucikkekel kapcsolatban, mint itt egy-egy kamusorsolás belengetése. Haladjunk sorban:

2018 0506 02

21 óra alatt 3 917 megosztás, de az felháborítóbb, hogy fészoldalát 218 327 ember kedveli. Hát ti semmiből nem tanultok?

2018 0506 03

A kép forrása Pinterest, a "Best 25 kültéri bútorok" között találtuk meg. Szerencsére akadnak kétkedők is a kommentfolyamban, persze ez betudható annak is, hogy az üzemeltető hölgy legalább nem moderál, így helyet kapnak az aggályos hozzászólások is.

2018 0506 05

Hoppá, találtunk egy "nyertest"! Úgy tűnik, néha eszükbe jut sorsolni, bár abban sincs semmi köszönet. És milyen jól tette Mária, hogy csinált róla screenshotot, ugyanis ezt a posztot már eltávolították oldalukról...

2018 0506 08

A következő sorok arról szólnak, hogy a megrendelt terméket Lilla nem kapta meg, pedig előreutalással kifizette.

2018 0507 02

"A varázsszó: utánvét!" De miért is emeltük ezt ki? Hát mert nincs erre lehetőség, csak előreutalással.

"TERMÉKEINKKEL KÜLFÖLDI BESZÁLLÍTÓNK RENDELKEZIK! EZÉRT CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ELŐRE FIZETÉS UTÁN TUDJUK A KÍVÁNT TERMÉKET LERENDELNI ÖNNEK!"

2018 0507 03

Ahogy egy valódi bolt esetében rendelkeznünk kell az üzlet helyével és elérhetőségével, megválaszolni pl. berendezését, ugyanígy online bolt esetén is tényezőkkel kell számolnunk. Jogszabály által megkívánt, hogy fel kell tüntetni az üzemeltető adatait, annak érdekében, hogy a vásárlók azonosíthassák leendő partnereiket. Törvényi előírás például az is, hogy a vásárló megrendelését 48 órán belül visszaigazoljuk. Ez csak pár szemelvény, hogy mutassuk a Facebook oldalhoz tartozó webshopot, mindössze két elérhetőséggel. Igen, e-mail vagy fész üzenet. 

2018 0507 04

Miközben Facebook névjegyében azt állítja, hogy:

"Az oldalon megjelenített webshopokért felelősséget nem vállalunk, az oldal egyik shopnak sem tulajdonosa."

2018 0507 05

Teszi ezt az állítást úgy, hogy az adószám, a nyilvántartási szám, valamint az e-mail cím megegyezik a webshopban található adatokkal. A neten kutakodva újabb érdekességre leltünk az üzemeltetővel kapcsolatban, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium oldalán. 



PDF: NEM EGYÜTTMŰKÖDŐ VÁLLALKOZÁSOK 2017. 

Fejléc: "A Veszprém Megyei Békéltető Testület a fogyasztóvédelemről szóló 1997 évi CLV. törvény (Fgytv.) 36/B. §-a alapján – a fogyasztó nevének megjelölése nélkül – nyilvánosságra hozza az alábbi vállalkozás nevét, székhelyét és az eljárással érintett tevékenysége megjelölését, mivel az előtte  folyó ügyben a Vállalkozás a testülettel nem működött együtt, a szabályszerűen kézbesített megkeresésre nem reagált, nem tett az ügy érdemére vonatkozóan nyilatkozatot, és meg sem jelent a meghallgatáson."
 
Hibás teljesítés (VEMBT 213/2017.)
 
2018 0601 05
 
Nézzük a netbolt üzleti feltételeit, pontosabban részletet, mert ott sem kapunk több információt üzemeltetői adatokról.

2018 0507 07

ADALÉK 

Nagyon fontos az elektronikus kereskedelmi törvény, szinte minden weboldalra kiterjed. És amire nagy figyelmet kell fordítani az az infótörvény, azaz az adatvédelmi törvény. Bármi adatkezelésnek minősül, ahol adatok megadására van szükség. Például, ha a vásárló megadja a személyes adatait, az e-mail címét, a nevét, a telefonszámát, onnantól kezdve a honlap tulajdonosaként, üzemeltetőjeként máris adatot kezel. Aki pedig adatot kezel, annak tájékoztatást kell adnia arról, hogyan teszi ezt és mi célból. 
 
És akinek még ezek után is kétsége van:
 
2018 0909 16
 
Keserű érzés rádöbbenni arra, hogy egy létrejött üzlet kapcsán az átutalt pénzünknek huss, a megrendelt áru pedig soha nem érkezik meg. És még azt sem tudjuk sértettként, hogy kit kell perelnünk. Ne feledjük az alaptézist: idegennek soha ne utaljunk előre!
 
UPDATE!! Márkás Ruhák ÚJ üzemeltetői adatok: Zafina, SK adószám Szlovákia
 
2018 0909 18
 
'Eszfigyi! Jó irányba halad a fészoldal:
 
2018 0909 19
 
Amennyiben pedig sorsolást ígérnek, már ilyen is történik:
 
 2018 0909 20
 
Az elmúlt 2 hónapban több kamusorsolós webshop üzemeltetőjével is sikerült felvennünk a kapcsolatot, cserébe megelőlegeztük, hogy visszavonjuk cikkeinket, illetve leendő bejegyzéseinket nem hozzuk le. Készségesen együttműködnek, sok károsultnak visszautalták a pénzét, illetve intézik a korábban megrendelt termékeket is, akik továbbra is az árut szeretnék (olyanokról is tudunk, akik a hosszú várakozás miatt ajándékot kaptak). Az utóbbi időben nagyjából korrektül vannak a történések (nem a Facebookon, ott még van gyomlálnivaló), bízunk benne, hogy így is marad.
 
Amely webshopokhoz eddig kontaktunk van (többiek felgöngyölítése folyamatban) ők kérték, hogy minél előbb értesítsük őket azokról a károsultakról, akik nálunk jelentkeznek, hogy mielőbb tudják rendezni az ügyüket. Reméljük, sztori vége.
 
 

 


Comments powered by CComment