Az amerikai Payless cipő kiskereskedés gyönyörűszép kísérletet hajtott végre, zsöniál húzással verte át tréfásan a gazdag ügyfeleket. A diszkont egy extravagáns luxusboltot nyitott, és a korábban megfizethető áron kínált lábbeliket (átlag 20-40 dolcsi, durván átszámítva 6-12 ezer forint) felszorozták csúcsketegóriás árcédulákra. Santa Monica előkelő negyedében valósították meg a pop-up üzletet, egy kitalált új márka, a "Palessi" arculatára, melynek vadiúj kollekciója a Payless. És a nyitóbulira meg is hívtak egy csomó divatszakit meg celebet, valamint *influenszereket.

2018 1203 01

Ahogy az várható volt, a reklámfogásnak szánt akcióban a marketinglufi működött. A tehetősebbnek többet számít a vastag árcetli, mint maga a termék, a méregdrágát azonnal imádták. A vásárlók boldogan kicsengettek 640 dollárt (durván átszámítva 190 ezer forint) egy 20-40 dolláros (durván 6-12 ezer forintos) Payless cipőért. Világosan kiderült, hogy mennyire könnyű átverni a népes követőkkel rendelkező divatbloggereket, elég csak feltupírozni, hogy szupermenő luxusáru.



A vendégek áradoztak a Palessi cipőkről, "elegáns és kifinomult", "jó minőségű anyagból készültek", otthagyva egy csomó zsét a "felső kategóriás" lábbelikért. Három óra alatt 3 000 dollár értékben árusítottak, az átszámítva 855 000 forint. 

A Payless diszkont a "csalárd" módon szerzett pénzt mindenkinek visszaadta, a vásárlók a lábbeliket is megtarthatták, viszont az eseményen készült felvételeket reklámokban fogja használni a diszkontlánc. A kreatív igazgató szerint a kísérlet sikeres volt, arra a következtetésre jutva, hogy a márkaépítés nagyon hangsúlyos tényező, ha képes arra, hogy általa 18-szor többet fizessenek érte az emberek. 



- Hányszor lehetne őket átverni?
- Influenszer.

Mi is az az *influenszer? Egy társadalmi betegség. Azt jelenti, hogy elmúltál 30. Bár akadnak kivételek, akik már húsz körül "csúcsra" járatják, lásd pl. hazánkban  Zsaneszka, aki 126 ezer követővel rendelkezik az instán, és a rajongóinak száma egyre csak nő...

Magyarul azt jelenti, hogy a cégek szeretik azokat a népszerű arcokat (lájkprosti), akik követőik befolyásolására alkalmasak a közösségi médiában. A legtöbb márka termékeik vagy kollekciók bemutatásához veszik igénybe a segítségüket, nyilván nem ingyen. 



Üdvözlöm az ilyen híreket. Filléres dolgokra rátenni egy menő márkajelzést és százezerszeres áron eladni gazdag idiótáknak. Örül a gyártó, örül a forgalmazó, örül a gazdagidióta, pörög a dzsídípí, röhög az olvasó. Bootie time.

"Mondjuk ezzel pont átbasztak."

by shadow

Comments powered by CComment